dilluns, 25 de maig del 2009

Consells per escriure un blog


Des que vaig començar amb això dels blogs m'he preguntat moltes vegades què es necessita per tenir èxit. Com que no he aconseguit tenir-ne (almenys, el nivell d'èxit que pretenia aconseguir), tots els meus consells són inútils. És com si Joan Gaspart donés consells per ser un bon president o Manel Fuentes per fer un bon programa. Les teories que tenia jo, que han quedat desmentides, però poden servir per algú desesperat són:
  1. Pensa un bon nom, curt, que sigui fàcil de recordar. Evitar que a la direcció hi hagi guions o punts, que despisten molt. Si és en català, fugir de les apòstrofs. Conclusió 1: Tipus d'interès és un mal nom.
  2. Escriure amb certa regularitat. Com a mínim, tres dies per setmana. Si escrius un cop al mes, la gent s'oblida de tu. Conclusió 2: la regularitat d'aquest blog ha estat un desastre.
  3. Contesta sempre tots els comentaris i visita els blogs dels teus companys. Si ells han perdut el seu temps amb tu, és just que tu facis el mateix. Conclusió 3: regular.
  4. No obris mai un blog abans de l'estiu. Quan arriben vacances, la gent deixa de mirar blogs i tu deixes de tenir idees. Al setembre, ja ningú s'enrecorda del nom del blog i a tu se t'han passat les ganes d'escriure. Conclusió 4: el vaig obrir al febrer, així que aquest punt bé.
  5. No esperis que la gent s'entusiasmi amb el que escrius. Possiblement hi ha blogs pitjors que el teu amb centenars de visites i comentaris més, però el món funciona així. Bush va ser president dels Estats Units, recordes?
Aquests són els meus cinc consells per crear un blog. Feu el que vulgueu amb ells.

Seja o primeiro a comentar

Publica un comentari a l'entrada

Tipus d'interès © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO